درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ با تغذیه و رژیم غذایی: بهبود میل جنسی

ناتوانی جنسی، که به آن اختلال نغوظ (ED) نیز گفته می‌شود، یکی از مشکلات عقیم کننده‌ی فرد است. بعضی از مردان توان انجام نغوظ دارند اما نمی‌توانند نغوظ را نگه دارند. عده‌ای دیگر به کل توان انجام نغوظ را ندارند. دلایل ناتوانی جنسی هم می‌توانند فیزیولوژیک (عمدتا بر بدن و ارگان‌ها اثر می‌گذارند) باشند و یا روان‌پزشکی (بر ذهن فرد اثرگذار هستند).
اگر ناتوانی جنسی گریبان‌گیر شما یا فرد مورد علاقه‌ی شما شده است امید خود را از دست ندهید. احتمالا از یک مشکل پزشکی یا عاطفی رنج می‌برید که باعث ایجاد ناتوانی جنسی در شما شده است. احتمالا با اعتماد به نفس و رابطه‌ی شما تداخل و ارتباط دارد. اما خبر خوب این است که درمان‌های خانگی و موثری موجود است که به فرد کمک می‌کنند تا این مشکل در اکثر آقایان برطرف شود. حدود ۷۰ درصد از موارد ED با همین درمان‌های سنتی ناتوانی جنسی حل می‌شوند که به بازیابی سلامت جنسی شما کمک می‌کند.


رژیم غذایی کلید پیشگیری و بازگشت آترواسکلروز است و به همین جهت نقشی حیاتی در درمان اختلال نغوظ ایفا می‌کند. درمان و بازگشت از اختلال نغوظ از طریق انتخاب تغذیه‌ای کامل و غنی از فیبر و مواد مغذی به راحتی بدست می‌آید. کارشناسان تغذیه‌ی ما در کسب وکار به شما بهترین رژیم غذایی و درمان خانگی را برای درمان اختلال نغوظ به شما پیشنهاد می‌کنند.
برای اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

نکات تغذیه‌ای برای درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ


رژیم غذایی

چاقی، کمبودهای تغذیه‌ای و خوردن غذاهای التهاب‌زا نیز ناتوانی جنسی را افزایش می‌دهند. از بین درمان‌های طبیعی و خانگی، تغذیه موردی است که به ارتقای سلامت شما از راه‌های دیگری نیز کمک می‌کند. در اینجا غذاهایی که به خنثی کردن بعضی از این مشکلات کمک می‌کنند و باعث بهبود گردش خون، سلامت قلب و حتی سلامت ذهنی می‌شوند:
• رژیم با فیبر بالا: غذاهای با فیبر بالا مثل مغزها، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات سیستم هورمونی را حمایت و باعث سم زدایی می‌شوند که ناتوانی جنسی را بهبود می‌بخشند.
• غذاهای با ویتامینE بالا: یک رژیم غذایی غنی از ویتامینE مثل غلات و سبزیجات با برگ سبز به بهبود جریان خون شما کمک خواهد کرد.
• غذاهای با روی بالا: دانه‌ی کدو حلوایی، دانه‌ی آفتاب‌گردان، گوشت گوساله، گوشت گوسفند و اسفناج منابع خوبی از روی هستند که به بهبود سطح تستوسترون کمک می‌کنند.
• مغزها و دانه‌ها: دانه‌های گیاه شاهی آبی و کنجد، هر دو میل جنسی را بهبود می‌بخشند به همین خاطر سعی کنید که هر روز مقداری از این‌ها را مصرف کنید.
• آجیل برزیلی: این مغزها سرشار از سلنیوم هستند که نقش مهی در حفظ سطوح تستوسترون در حالت نرمال دارند.

ویتامین

بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز احتمالا به بهبود اختلال نغوظ کمک می‌کنند.

ویتامینE

ویتامینE تاثیر بعضی از داروهای ترکیبی مورد استفاده در اختلال نغوظ را افزایش می‌دهد. مکمل هایی که حاوی ویتامینE هستند احتمالا به افراد با اختلال جنسی کمک می‌کنند زیرا این‌ها تولید هورمون‌ها را نیز پشتیبانی می‌کنند.

ویتامین C

ویتامینC ویتامینی با خاصیت آنتی اکسیدان است و در نتیجه به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند. همچنین احتمالا به بهبود علائم اختلال جنسی هم در مردان و هم در زنان کمک می کند زیرا جریان خون به ناحیه‌ی تناسلی را ارتقا می‌بخشد.

کلسیم

کلسیم در همراهی با فولیک اسید، ویتامینE و C احتمالا اثرات درمانی برای ED به همراه دارد. دانشمندان یافته‌اند که تمام این مواد مغذی بر بعضی از فاکتورهای عروقی اثر مثبت دارند و متعاقبا اختلال نغوظ را بهبود می‌بخشند. مطالعات همچنین پیشنهاد می‌کنند که این ترکیبات از ویتامین‌ها و مواد معدنی احتمالا به داروهای نوترکیب مورد استفاده در ED کمک می‌کنند تا موثرتر واقع شوند.

روغن‌های ضروری

روغن‌های ضروری که احتمالا به بهبود جریان خون و افزایش میل جنسی کمک می‌کنند شامل موارد زیر هستند:
• Sandalwood
• rose
این درمان‌های طبیعی برای ناتوانی جنسی نه تنها در ارتقای میل جنسی موثر هستند بلکه بوی بسیار دوست داشتنی نیز دارند. شما می‌توانید این‌ها را با بطری بو کنید، روی شکم خود بمالید یا آن را با روغن دیگری مثل روغن نارگیل مخلوط کنید یا آن را در هوا پخش کنید. با توجه به این درمان خانگی محرک جنسی این روغن‌های گرفته شده از گیاهان در طی صدها سال نشان داده شده‌اند که به طور طبیعی میل جنسی را هم درخانم‌ها و هم آقایان افزایش می‌دهند. همچنین احتمالا حتی قادر به بهبود خلق شما و دید شما نسبت به زندگی خواهند بود و بر ذهن شما تاثیر نشاط بخشی دارند.

غذاهایی که طی ED نباید مصرف شوند


غذاهایی که در ادامه ذکر می‌شوند احتمالا از طریق افزایش استرس روحی یا اضطراب، بالابردن التهاب و حتی ایجاد مشکلات گوارشی که با جذب مواد مغذی تداخل دارند، علائم ناتوانی جنسی را بدتر می‌کنند:

مواد غذایی فرآوری شده

میزان بالای مواد غذایی فرآوری شده در رژیم غذایی شما احتمالا باعث اختلال نغوظ خواهند شد. مواد غذایی فرآوری شده یا غذاهایی که در فرم اصلی و طبیعی خود نیستند بطور کلی دارای چربی، نمک، قندهای افزوده و همچنین مواد نگهدارنده صنعتی، شیرین کننده‌ها و سایر مواد شیمیایی افزودنی مضر برای سلامت هستند. این مواد غذایی شامل غذاهای یخ زده، شیر پاستوریزه، غذاهای کنسرو شده، غذاهای اسنک بسته بندی شده و فرآورده‌های گوشتی می‌شوند.

مواد غذایی سرخ شده

مواد غذایی سرخ شده مثل غذاهای سرخ شده‌ی فرانسوی، دونات، مرغ سوخاری و ماهی سوخاری باعث انسداد و سخت شدن عروق و ایجاد شرایطی بنام آترواسکلروز می‌شوند. اترواسکلروز و اختلال نغوظ احتمالا با هم ارتباط غیرمستقیم دارند. عروقی که آلت تناسلی مردانه را خونرسانی می‌کنند نسبتا کوچک هستند و زمانی که این عروق به دلیل انسداد، تنگ و سخت می‌شوند، جریان خون به درون آلت نتاسلی مردانه محدود می‌شود و از نغوظ جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که غذاهای سرخ کردنی در رژیم غذایی خود را با غذاهایی که پخته شده‌اند جایگزین کنین تا از مصرف روغن سرخ شده در مواد غذایی سرخ کردنی جلوگیری به عمل اید.

فست فودها

فست فودها و غذاهایی که خام و سریع طبخ می‌شوند میزان زیادی چربی و کاری دارند. علاوه بر انسداد عروق شما که باعث اختلال نغوظ می‌شود، خوردن میزان زیادی از فست فودها احتمالا باعث می‌شود که کالری بیشتری را دریافت کنید و اضافه وزن پیدا کنید. چاقی شرایطی است که با اضافه وزن شدید نسبت به قد شما مشخص می‌شود و احتمالا در ایجاد مشکل درانجام و حفظ نغوظ نقش بسزایی دارد. چاقی احتمالا باعث ایجاد طیفی از مشکلات سلامت می‌شود مثل افسردگی و آترواسکلروز اما بر کاهش سطح هورمون‌هایی مثل تستوسترون نیز دلالت دارد.

مصرف زیاد کافئین

به دلیل وجود کافئین در نوشیدنی‌هایی که تاثیر مازادی بر سلامت دارند، مثل آنتی اکسیدان‌های مفید در قهوه و چای یا قندهای کمتر مفید در نوشیدنی‌های انرژی زا باعث ایجاد چالشی برای محققین شده است که کدام تاثیر مرتبط با کافئین است و کدام یک مربوط به سایر مواد. بطور مثال قهوه شامل صدها ترکیب است که بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد. گزارش شده است که مصرف روزانه و مداوم قهوه اثری خنثی یا مفیدی بر سلامت داشته است مثل بیماری قلبی، دیابت و مرگ به هر علتی. کافئین همچنین تاثیر مطلوبی بر ED دارد. هرچند کافئین بیش از حد باعث ایجاد علائمی مثل اختلال خواب، سردرد، اضطراب و تپش قلب ( ضربان قلب سریع و قوی)‌ می‌شود. افراط در کافئین عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیریت استرس و استراحت


استرس‌های فیزیکی و عاطفی، به دلایل فعالیت بیش از حد، کمبود خواب یا تنها به دلیل عوامل استرس زای معمول و روزانه مثل شغل و برنامه‌های شلوغ کاری، باعث افزایش در سطح هورمون‌های استرس می‌شوند که شامل کورتیزول و آدرنالین می‌شوند. استرس تمایل جنسی را نیز کاهش می‌دهد. این امر به این خاطر است که استرس در ایجاد خستگی یا گرفتاری و پریشانی در سایر امور نقش دارد. همچنین به طور قابل توجهی جریان خون را از طریق افزایش التهاب تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سایر فاکتورهایی که بدن را تحت استرس قرار می‌دهند نیز ریسک ED را افزایش می‌دهند. این‌ها شامل موارد ذیل میشوند: سوءمصرف مواد، سیگار کشیدن، افسردگی، اضطراب و اعتماد به نفس پایین. سیگار کشیدن، یا مصرف نیکوتین، جریان خون در عروق را محدود می‌کند که این امر بر سلامت جنسی تاثیر منفی دارد. سایر مشکلات عاطفی، ذهنی باعث کاهش تمایل جنسی و کاهش سطح تستوسترون می‌شود. راه‌های متعددی برای کمک به مدیریت استرس وجود دارند، شامل:
• ترک سیگار و ترک مصرف نیکوتین و سایر مواد
• خواب ۷-۹ ساعتی در طول شب
• اختصاص دادن زمان برای استراحت، عبادت و مدیتیشن و یا حتی چرت به صورت روزانه
• گذراندن زمان بیشتری در بیرون از منزل
• ورزش کردن برای مزایای سلامت ذهنی
• درگیر شدن در امور اجتماعی مثل عضو شدن در تیم ورزشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *